Week 2: Nienke krijgt een nieuwe coupe

ikke-80s

Toen ik 16 was, durfde ik tenminste nog eens wat. Toen heb ik van de ene op de andere dag mijn haar van schouderlengte naar heel kort laten knippen. Best wel dapper toch? In de periode daarna heb ik veel verschillende kapsels en kleuren gehad, ik heb het zelfs gemillimeterd gehad en ook zwartgeverfde stekels met blauwe gloed (ja, dat was inderdaad wat aan de heftige kant).

De laatste jaren ben ik echter blijven hangen in afwisselend een korte bob en een langere bob (die laatste krijg je vanzelf als je een tijdje niet naar de kapper gaat). Heel leuk, maar op een gegeven moment wel een beetje saai. Tijd voor wat spannenders dus. Aangezien ik met De Sleurzusters het plan heb opgevat elke week iets nieuws te gaan doen, leek het me een goed idee om dit jaar goed te beginnen met een nieuwe coupe! Een kapsel dat ik nog nooit eerder gehad heb.

Omdat er vrij weinig kapsels zijn die ik nog nooit gehad heb, leek de keuze eenvoudig: óf blond, óf een asymmetrisch kapsel en aangezien ik met mijn bleke bekkie blond niet zo goed kan hebben, bleef de eerstgenoemde over. Maar toen was ik er nog niet, want ik kwam erachter dat er waanzinnig veel asymmetrische kapsels mogelijk zijn. Na lang twijfelen en googelen, besloot ik voorlopig maar voor een langere variant te gaan en misschien dat ik deze zomer nog eens voor een kort koppie ga.

Donderdagmiddag was het zover. Ik had een afspraak bij mijn kapster Liesbeth van Pique Hairstyling. Na kort overleg ging de schaar erin en zie hieronder het resultaat. Ik ben er erg blij mee! Nu ben ik helemaal klaar voor alle uitdagingen die ik het komende jaar met de sleurzusters nog tegemoet ga!

IMG_1624b

One thought on “Week 2: Nienke krijgt een nieuwe coupe

Reageer hier

