Week 1-3: Simone leent en voelt zich een beter mens

Joepie, onze eerste (ver)pleegzuster heeft zich gemeld! Simone doet met ons mee en vertelt hoe haar eerste drie weken zijn vergaan:

Yes, ik ben een (ver)pleegzuster! Toen sleurzuster Rosanne mij vertelde over dit blog raakte ik meteen geïnspireerd: elke week iets leuks/nieuws/anders doen! Hoewel ik mij nooit verveel, viel het mij toch niet mee om de afgelopen weken iets nieuws te doen. Ja, de dagelijkse sleur sluipt er snel in!

Week 1: tijd voor leuke dingen!

Om zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor leuke/nieuwe/andere dingen ben ik in de eerste week van dit jaar met iets gestopt. Twee jaar lang heb ik mij druk gemaakt over kitranden en kleurstellingen van het appartementencomplex waar ik in woon. Als bestuurslid van de Vereniging van Eigenaren moest ik vaak vergaderen, notuleren en mailen. Daar was ik wel een beetje klaar mee. Tijd voor dingen waar ik energie van krijg!

Week 2: de bibliotheek

Ik grijp het antisleurbehandelplan aan om mijn leven te beteren. Om een beter mens te worden. Of zoiets. Dus ben ik in week twee ten strijde gegaan tegen de consumptiemaatschappij! Waarom kopen, als je het ook kan lenen? Het begon met een bezoekje aan de lokale bibliotheek. Ik heb een gratis BoekStartabonnement voor mijn dochtertje (voor de komende 17 jaar!). Het bleek een heel leuk uitje op de zaterdagochtend. Er was zelfs een soort knuffelhoek met voelboekjes voor baby’s, compleet met een box en aankleedkussen.

lenen

Week 3: de Kledingbibliotheek

Zelf kom ik nog niet aan lezen toe (te onrustig). Toch ging ik in de derde week weer naar een bibliotheek: de Kledingbibliotheek is superhip. Ik ben meestal niet zo van de hippe dingen, maar dit moest ik uitproberen. Ik heb het vorig jaar zelfs gecrowdfund. De collectie bestaat uit tweedehands kleding (van mijn werkgever), door echte ontwerpers gerestylede kleding en nieuwe, “eerlijke” kleding. En ik ben geslaagd: een tweedehands jurkje en een heel fijn jasje van biologisch katoen. Als ik nu maar alles op tijd weer inlever …

3 thoughts on “Week 1-3: Simone leent en voelt zich een beter mens

  1. Welkom bij de (anti-)sleurfamilie Simone! Wat leuk die kledingbieb, ik had nog nooit van zoiets gehoord. Leuk ook dat jij weer heel andere dingen gedaan hebt in je eerste drie weken dan Rosanne en ik. Zo wordt het een leuke afwisselende blog!

    Like

Reageer hier

