Week 6: Rosanne festivalt op Grasnapolsky

Dit weekend was ik op Grasnapolsky. Dat klinkt of ik ergens in Rusland of Polen ben geweest, maar het was niet eens een uur rijden van Utrecht vandaan. Grasnapolsky is een festival dat afgelopen weekend gehouden werd in Radio Kootwijk. En wat was het gaaf!

Locatie

Dé reden dat ik hier naartoe wilde was de locatie. Voor wie radio Kootwijk niet kent:

dit is dus Radio Kootwijk

Dit is Radio Kootwijk.

De laatste jaren zijn er in Nederland zoveel leuke nieuwe festivals bijgekomen op bijzondere locaties: Into the Great Wide Open op Vlieland, Best Kept Secret bij Safaripark Beekse Bergen, Welcome to the Village in een recreatiegebied in Leeuwarden en ga zo maar door. En sinds vorig jaar dus ook Grasnapolsky in Radio Kootwijk. Het gebouw is begin vorige eeuw gebouwd en in 1923 officieel door de PTT in gebruik genomen als radiotelegrafisch zendstation voor contact met Nederlands-Indië. Inmiddels kunnen we wel op andere manieren communiceren en is er ook al een tijdje geen sprake meer van Nederlands-Indië. Nu is het een Rijksmonument in eigendom van Staatsbosbeheer en worden er onder meer evenementen en tentoonstellingen georganiseerd. Het gebouw ligt middenin de Veluwe in een prachtige omgeving. Alleen de locatie was voor mij dus al voldoende om hier naartoe te willen. Kijk nog maar eens even heel goed als je nog niet overtuigd bent:

Muziek

En er was natuurlijk ook muziek. Grasnapolsky is een klein, niet zo duur festival en er staan dan ook geen heel grote namen. Maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit, die was namelijk erg hoog. Vooral veel Nederlandse en Belgische bands en heel afwisselend qua muziekstijl. Bands en muzikanten waar ik blij van werd:

En er waren nog meer bands die me leuk leken, maar ik kon niet overal bij zijn.

Roosbeef

Roosbeef

Gezelschap

Een niet te onderschatten bijdrage aan het slagen van een festival wordt natuurlijk geleverd door het gezelschap waarmee je daar bent. Gelukkig lukt het me altijd weer om me tussen leuke mensen te begeven en ook dit keer wist ik me omringd door superleuke en -lieve exemplaren. We sliepen met zijn achten in een huisje op het dichtbij gelegen Landal GreenPark ‘Rabbit Hill‘. Hier wisten we ons ‘s ochtends en ‘s nachts, voor en na het festival, zeer goed te vermaken. En ‘s middags en ‘s avonds hadden we lol met elkaar op het festival.

Oh ja en trouwens, op dat huisjespark was op vrijdagavond al wat muziek. Gedeeltelijk zelfs buiten, in de vrieskou! Dat was even bikkelen, voor artiesten en publiek, maar het gaf wel een heel bijzondere sfeer. Kijk maar weer:

brrr

Brrr!

Ik zou er nog veel meer over kunnen vertellen, maar ik laat het even bij deze hoogtepunten. Wil je meer weten, dan moet je me maar het hemd van mijn lijf komen vragen. Mijn conclusie is dat dit weer een mooie aanwinst is in festivalland. En dat ik zeer tevreden ben over deze sleurzusteractie.

One thought on “Week 6: Rosanne festivalt op Grasnapolsky

Reageer hier

