Derk loopt een rondje

Kijk nou, broeder Derk heeft ook iets (leuks) gedaan:

Deze Sleurbroeder – jawel, in dubbele betekenis, niet alleen omdat hier een man aan de microfoon staat, maar ook omdat ik daadwerkelijk een broeder van Sleurzuster Rosanne ben – heeft laatst ook iets gedaan wat ie nog nooit had gedaan. En wel het lopen van een hele marathon: 42,195 kilometer hardlopen dus. Eigenlijk ben ik al wel heel vaak wezen hardlopen, beslist al meer dan 1.000 (duizend!!!) kilometer in mijn hele leven, maar nog nooit zo een lang stuk in één keer en met zoveel jubelende fans langs de route.

Jubelende fans all over the place

Jubelende fans langs de route

Nou vind ik hardlopen altijd wel leuk en ik heb ook nog eens het idee dat dit goed voor me is, maar toch, zoals met zoveel dingen sluipt langzaam de sleur erin als je het maar vaak genoeg doet. Dat is natuurlijk gevaarlijk. Dus wat te doen om je hier tegen te wapenen? Hoe kun je voorkomen slachtoffer te worden van de zo gevreesde sleur, die al zoveel mensenlevens in zijn wurggreep heeft genomen? Juist ja! Door nog meer te gaan hardlopen! En wel zoveel, dat het geen sleur meer is maar een ware marteling. Althans, zo voelde het op bepaalde stukken wel. En zo heb ik de dreigende sleur dus de nekslag toegediend door de activiteit waarin de sleur dreigde te geraken ad absurdum te voeren!

Kijk, zo doe je dat!

Kijk, zo doe je dat!

Warempel, het was wel erg leuk hoor om die marathon te lopen en dat ook nog eens met het prachtige stadspanorama van Rotterdam (goed er gaat ook een fiks deel door Zuid maar daar moet je gewoon even de ogen toeknijpen) als achtergrond. Makkelijk is het alleszins echter niet. Uiteindelijk hebben de vele toeschouwers en mijn persoonlijke fans, waaronder ook mijn sleurzusje Rosanne, een cruciale bijdrage geleverd om deze tocht tot een goed einde te brengen. Ik heb nu al zin in de volgende keer! Nu maar hopen dat het niet zo’n gewoonte gaat worden, dat de sleur erin dreigt te geraken …

2 thoughts on “Derk loopt een rondje

  1. Petje af hoor, Derk! Tja Roos, hierbij verbleken onze sleurzusteracties toch wel enigszins, hihi. Wat gaan we daaraan doen?

    Like

Reageer hier

