Week 16: Nienke viert haar 32ste lente

In week 16 was het tijd voor het jaarlijks terugkerende, heuglijke feit: mijn verjaardag, hoewel de heuglijkheid ervan naar mijn idee toch elk jaar ietsjes afneemt. Waar is de tijd gebleven dat iemand vroeg: “Hoe oud ben je geworden?” en dat je dan trots zes vingers in de lucht hield? Als nu iemand vraagt hoe oud ik geworden ben, dan steek ik maar één vinger op.

Als jullie horen wat ik dit jaar op mijn verjaardag gedaan heb, dan zullen sommigen van jullie waarschijnlijk in de lach schieten: ik ben namelijk naar de Keukenhof geweest. Ja ja, ik weet het, het is zo’n typisch seniorenuitje, iets dat je op je 67e verjaardag doet en niet op je 32e, maar ik trek me daar niks van aan. Ik hou wel van wat kneuterigheid op z’n tijd. Bovendien hou ik heel erg van bloemen, vooral tulpen. Een bezoekje aan de Keukenhof stond dan ook al een tijdje op mijn lijstje, maar er was tot nu toe nog niets van gekomen. Mijn ouders, die er ook nog nooit geweest waren, kwamen met het goede idee om mij op mijn verjaardag te trakteren op een dagje Keukenhof en mijn vriendin Marije mocht ook mee. Gezellig!

Ik ga proberen om een lang verhaal kort te maken (iets dat mij over het algemeen nogal wat moeite kost), want ik heb hieronder al een traktatie voor jullie in de vorm van een enorme fotogalerij. Ik heb iets van 150 foto’s gemaakt, dus ik heb al flink uitgedund! Zoals je op de foto’s kunt zien, hadden we het erg getroffen met het weer. Het was dan ook behoorlijk druk. Niet zozeer in het park, want dat is behoorlijk groot, maar vooral onderweg en op het parkeerterrein. Zowel de heenreis als de terugreis duurden enorm lang en niet omdat er ergens rollators dubbel geparkeerd stonden. Nee, een of andere druif bij Provinciale Staten had bedacht dat het een goed idee zou zijn om de onderhoudswerkzaamheden aan de voornaamste toegangsweg precíes te plannen in díe twee maanden van het jaar dat de Keukenhof open is. <Zucht.> Maar verder ga ik niet mopperen, nou ja, misschien een beetje nog over de karige keuze in lunchgerechten, maar verder alleen maar lof over mijn dagje Keukenhof!

Ik vond de Keukenhof echt erg leuk. Het mooie weer en het goede gezelschap speelden daarin natuurlijk ook een belangrijke rol (en de halve liters witbier, hihi). Vooraf had ik eigenlijk meer grote velden met tulpen verwacht in plaats van kleine perkjes in een parkachtige omgeving. Maar dat vond ik juist wel leuk, want grote tulpenvelden heb ik al zo vaak gezien bij mijn ouders in de polder. Het park is prachtig aangelegd en er was, ondanks dat nog niet alles bloeide, een grote variëteit in soorten tulpen en ander bolgewas te zien. Ook waren er een heleboel bloesembomen, echt prachtig, en mooie rotstuinen en vijvers. Maar verder ga ik er niets meer over zeggen, want de foto’s spreken voor zich!

Dus bedankt paps, mams en Marije! Deze fleurzuster heeft een enorm leuke verjaardag gehad. Ze was even bijna vergeten dat ze jarig was, op een goeie manier 😉

 

2 thoughts on “Week 16: Nienke viert haar 32ste lente

  1. Pingback: Rosanne ziet bloemetjes | De Sleurzusters

Reageer hier

