Week 20: Rosanne zorgt voor geluk

Op maandag was de vraag: “Kom je morgen mee om 8.00 uur op het station staan om mensen aan het lachen te maken?” Euh, weet je wel aan wie je dat vraagt? Om 8.00 uur, dat zou betekenen dat ik om 7.00 uur moet opstaan. Niet echt mijn ding, om het mild uit te drukken. Ik kan dan zelf nog niet eens lachen, laat staan dat ik anderen aan het lachen kan krijgen. Maar ja, voor deze week had ik al de Geluksroute Utrecht op het menu staan. Daar zou een extra bijdrage aan geluk natuurlijk wel goed bij passen, dus zei ik enigszins aarzelend volmondig: “Ik doe mee!”

Wat deed ik dan, toen ik dinsdag in alle vroegte om 7.00 uur opgestaan was? Nou, eerst natuurlijk even gapen, de slaap uit mijn ogen wrijven en daarna mijn andere ochtendrituelen. Vervolgens stapte ik op de fiets om naar het station te gaan. Daar stonden een paar van mijn medegeluksbrengers al te wachten (en nee, ik kwam niet als laatste aan, ik was gewoon op tijd!) en na een paar minuten waren we er klaar voor: we gingen high fives uitdelen. Althans, Rob ging high fives uitdelen. De rest van ons ging de mensen hierop voorbereiden.

Zo zag dat eruit:

Op de roltrap kwamen slaperige gezichten langs, verwarde gezichten, gezichten met daarop een aha-moment, lachende gezichten en een enkel chagrijnig gezicht. De meeste mensen gaven aan het einde van de roltrap enthousiast een high five (sommigen iets té enthousiast; Rob kreeg zulke pijnlijke handen dat er een tweede Rob ingeschakeld moest worden). Slechts een paar bleven chagrijnig en hadden geen zin om mee te doen.

Ik werd er zelf ook wel blij van, en dat op dat vroege uur! Rond 9.00 uur waren we er wel klaar mee, dus toen ‘had ik nog iets aan mijn dag’, volgens de favoriete uitspraak van ochtendmensen.

Geluksroute

Zaterdag stond de Geluksroute Utrecht op het programma. Op deze route kan iedereen delen waar hij of zij gelukkig van wordt. Ik ging naar de Gelukstuin bij Sanne en Erik, omdat Sanne daar een magazine ging maken. Leuk!

Daar aangekomen viel ik met mijn neus in een massagetrein. Ik deed hier lekker niet aan mee, maar wachtte tot ze klaar waren en we aan het magazine konden beginnen. Maar eerst stond er nog iets anders op het programma: thee maken. Iemand had allerlei potjes met gedroogde bloemen, planten en bladeren bij zich, waar we onze eigen melange mee mochten samenstellen. Ze had ook een paar boeken met informatie over de werking van de verschillende planten en ze had ook nog eens heel veel informatie in haar hoofd.

potjes thee

Met zijn drieën (wegens de regen en de kou was het helaas niet zo erg druk, maar de stoerste mensen wisten dit weer natuurlijk wel te trotseren) gingen we aan de slag. We roken en lazen en mengden en proefden. Mijn thee was uiteindelijk een beetje slapjes en smaakte niet erg lekker. Maar een leuk experiment was het zeker.

En toen … op naar het magazine! Sanne had me al een keer over haar idee van een magazine verteld en is er toen ook direct mee aan de slag gegaan. Ze heeft het Het Mag genoemd en op haar website zijn de eerste en de anderhalfste editie al te lezen. Iedereen mag meewerken aan het magazine en de regels zijn vooral dat het nergens over hoeft te gaan. En dat vind ik grappig!

We gingen met zijn tweeën aan de slag, en werden kort daarna vergezeld door een derde magazinemaakster. Van een boeketreeksverhaal hebben we ons eigen verhaal gemaakt. Lekker knippen en plakken, heerlijk. Ik vind het fantastisch geworden, kijk maar:

het verhaal

We hebben die dag alleen dit verhaal afgekregen, maar het magazine zal binnenkort vast verschijnen.

UPDATE: het staat inmiddels al online, en is wederom super!

Ik vind dit soort dingen supergrappig om te doen en ga natuurlijk vaker meedoen. En jij mag ook meedoen, stuur gewoon even een mailtje naar mij of Sanne en we regelen iets.

Mijn geluk kon niet op deze week.

One thought on “Week 20: Rosanne zorgt voor geluk

Reageer hier

