Week 25: Rosanne zorgt voor een giraffe

Het leven van een Sleurzuster kan best zwaar zijn. Zo moet je af en toe zware inspanningen leveren of tot diep in de nacht nadenken. Soms gebeurt het ook dat je plannen op het laatste moment in de war geschopt worden en je op stel en sprong een nieuwe actie moet bedenken. Nienke kan daar wel over meepraten en mij gebeurde dit afgelopen week.

Ik zou donderdagmiddag namelijk een workshop limonade maken gaan volgen bij Sanne. ‘s Middags belde ze me op met de trieste mededeling dat er niet voldoende aanmeldingen waren. De aanmeldingen die er wél waren hadden allemaal, op mij na, alweer afgezegd. En dat was een beetje te weinig, dus besloot zij op haar beurt mij weer af te zeggen. Dus dat was het einde van mijn plan.

Mocht je je nu zorgen maken om de limoworkshop van Sanne; dat hoeft niet hoor. Zaterdag en zondag ging hij wel door en heeft ze wel mensen limo laten maken.

Mocht je je nu zorgen maken om mijn sleurzusteractie van deze week; dat hoeft ook niet. Het was wel even moeilijk wat ik dan moest gaan doen, want op vrijdag zou ik voor het hele weekend weggaan naar Best Kept Secret, een superleuk festival. Erg veel tijd had ik dus niet meer. Nienke vroeg zich af of ik daar dan niets mee kon. Dat leek me niet. Ik was er namelijk al geweest, ik had er ook al in een jungalow geslapen, ik wilde heel graag Alt-J zien maar die had ik al eens gezien, en zelfs ook een keer daar op het festival. Al het eten had ik daar waarschijnlijk ook al een keer uitgeprobeerd. Niet veel nieuws dus, behalve natuurlijk nog wel bands die ik niet eerder gezien had. Maar dat is niet zoveel nieuws voor mij, nieuwe bandjes op festivals bekijken doe ik al meer dan tien jaar. Wat zeg ik, al ongeveer vijftien jaar lang, ieder jaar.

Hoewel de tips van Nienke wel heel spannend waren (crowdsurfen, op tv proberen te komen), vond ik die toch niet in mijn relaxte festivalprogramma passen. Ik zocht helemaal geen spanning! (Sorry Nien, bedankt voor het meedenken.)

Maar toen! Toen bedacht ik ineens dat ik tegen mijn festivalmatties had gezegd dat ik wel safarikoekjes zou maken (het festival is namelijk bij Safaripark Beekse Bergen en we sliepen in een jungalow, een huisje in het thema van een safaridier). Niet dat iemand dat had onthouden. Volgens mij had zelfs niemand het gehoord. Misschien heb ik het wel alleen tegen mezelf gezegd. Toch kwam die herinnering nu wel van pas. Op internet kun je natuurlijk álles vinden wat je wilt en toen ik dacht aan Pinterest, kwam ik binnen de kortste keren bij een giraffecakerol uit. Perfect!

Maar goed, een giraffecakerol dus, wat moet je je daarbij voorstellen?

Zoiets:

Of mooier, maar bij mij werd-ie zo. De bruine laag bleef namelijk een beetje aan het bakpapier vastplakken. Daardoor zag het papier er na afloop wel heel mooi uit:

Bakpapier

En klein verslag van het proces:

Mocht je ook zo’n prachtige giraffennek willen maken, dan kun je HIER het recept vinden. (O nee, oeps, de link zit onder het woord giraffennek. Ik ben nog een beetje festivalbrak.)

En het festival? Dat was weer fantastisch. Naast dat we in een giraffenhuisje bleken te zitten (is het toeval?) was het weer een erg relaxed festival met mooie muziek, een fijn terrein, af en toe zelfs een beetje mooi weer en wederom heel fijn gezelschap.

En de giraffennek smaakte ook goed.

 

Reageer hier

