Week 42: Rosanne draait door

Ik was een paar dagen bij mijn ouders op bezoek en ik had beloofd dat ik op zondag zou koken. Het recept dat ik uitgezocht had, bleek precies het recept te zijn dat mijn moeder voor de zaterdag had uitgezocht. Ik schijn op mijn moeder te lijken.

Toen bedacht ik me dat ik wel iets met de Spirelli wilde maken. Dat is zo’n ding:

Spirelli

Zo’n ding lag bij mijn ouders in de kast, dus dat leek me wel wat. En nee, het is geen puntenslijper. Met dit apparaatje kun je hele lange slierten maken van een stuk groente. En die kun je dan als ‘spaghetti’ of ‘noedels’ eten. Online kun je genoeg recepten vinden voor bijvoorbeeld courgettespaghetti of wortelslierten. Ik besloot de Vegetarian Zucchini Noodle Pad Thai te gaan maken, oftewel pad thai van courgette, van de website Inspiralized (die vol staat met spiraalrecepten).

Hier zie je hoe dat ging:

En zo ging dat nog een tijdje door, tot dit overbleef:

stompje

En natuurlijk dit:

Mijn moeder zei dat ik de slierten af en toe af moest knippen of snijden, omdat ze anders veel te lang zouden worden. Dat leek mij nou juist zo leuk, dus dat deed ik lekker niet. Bij het opscheppen bleek dat ik toch beter naar haar had kunnen luisteren:

Zo zag het er uiteindelijk uit (met een komkommersalade erbij):

We hadden er trouwens ook een paar gewone noedels door gedaan, maar dat is niet per se nodig. We hebben erg gesmikkeld en heel de pan is leeg gekomen!

One thought on “Week 42: Rosanne draait door

Reageer hier

