Week 52: de Sleurzusters blikken terug

Week 52, de laatste week van het jaar. En wat een jaar was dat! De Sleurzusters hebben zich in ieder geval prima vermaakt, jullie ook? Kijk je met ons mee terug?

Wat vond je het allerleukste van dit jaar?

Rome_15Rosanne: Ik ben heel erg blij dat ik eindelijk in Italië ben geweest. Rome is zo’n mooie stad! Ik vond daar alles leuk. Verder vond ik ook onze tocht naar Tiengemeten heel leuk. Omdat dit nogal een spontane actie was en ook omdat het gewoon heel gezellig en avontuurlijk was. Wat ik niet per se heel leuk vond, maar waar ik wel heel trots op ben, is dat ik bloed heb gegeven. De meeste dingen die ik gedaan heb, leken me vooral leuk om te doen, maar dit was de enige actie waar ik tegenop zag. Ik moest echt een drempel over en vond het best wel eng. Uiteindelijk viel het gelukkig heel erg mee, al zal ik het een volgende keer vast wel weer spannend vinden. Ik ben ook blij dat het ons beiden gelukt is om iedere week iets nieuws te doen!

Even inzoomen... JAAA! HET IS 'EM!

Nienke: Oeh, dat is moeilijk kiezen. Er waren veel dingen waar ik zelf enorm van genoten heb, zoals Welcome to the Village (week 29) en mijn vakantie naar Midsomer – waar ik ook Mr. Fox nog tegen het lijf liep – en ook ik vond ons Tiengemetenavontuur erg geslaagd. Te veel om op te noemen eigenlijk. Wat ik ook absoluut hoogtepunten vond, waren de filmmiddag in Tuindorp (waarmee m’n moeder en ik ook de sleur bestreden in het seniorencomplex van mijn oma), het leren bespelen van de basgitaar en tot slot de familiefilm die ik met mijn broer aan het maken ben. Over die laatste vertel ik binnenkort meer. Maar eigenlijk vind ik het állerleukste nog dat ik aan het hele jaar een goed gevoel over heb gehouden. Ik ben het afgelopen jaar veel actiever geweest en heb vooral meer (kwali)tijd doorgebracht met vrienden en familie. Ik kijk er met veel plezier op terug.

Vond je ook dingen níet leuk?

Nienke: Het wekelijks bloggen … of telt dat niet mee? Het bloggen op zich vond ik wel leuk, alleen door de tijdsdruk (want de bedoeling was een blog per week) en de hoeveelheid werk die erin ging zitten, was voor mij na een paar weken de lol er wel zo’n beetje af. Het wekelijks nieuwe dingen doen kostte soms ook wel wat moeite, waardoor er bij mij toch een paar inspiratieloze zondagavondnoodgrepen ingeslopen zijn (zoals zeefdrukken, stoeien met de naaimachine en een bioscoopbezoek), maar die wegen bij lange na niet op tegen de successen hoor!

Rosanne: Ik had van tevoren een lijstje gemaakt met dingen die ik zou willen doen, maar vond het soms toch lastig om iets te bedenken. Ik had niet altijd zin of tijd om iets heel spannends of interessants te gaan doen, dus kwam het soms neer op iets als een film kijken of een bepaald gerecht koken. Maar dat waren wel dingen die ik nog eens wilde doen, dus ze voldeden perfect aan de criteria van een Sleurzusteractie. De enige keer dat het écht heel erg tegenviel, was de lezing bij het Filosofisch Café. Daar ben ik dan ook halverwege weggelopen. En niet te vergeten natuurlijk mijn enkelkneusavontuur. Daar heb ik helaas nog lange tijd van mogen ‘nagenieten’ en zoiets hoop ik nooit meer te gaan doen. Verder heb ik me prima vermaakt met al mijn bezigheden!

En nu?

Rosanne: Het sleurzusterjaar is voorbij, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik bij de pakken neer ga zitten. Ik heb besloten om niet meer iedere week iets nieuws te gaan doen, dat kost me iets te veel moeite. Maar er staan nog genoeg to do dingen op mijn lijstje en ik ben wel van plan om daar zoveel mogelijk van te gaan uitvoeren. Daarvan blijf ik jullie op de hoogte houden, want ik vind het leuk om verhaaltjes te schrijven.

Nienke: Zoals Rosanne al zei, hadden we vorig jaar aan het begin van het jaar een lijstje gemaakt met dingen die we wilden of konden gaan doen dat jaar (zie medicijnkastjes) en ook hadden we allebei nog een offline lijstje, maar aan veel van de dingen op deze lijstjes zijn we uiteindelijk niet meer toegekomen. Om deze reden én omdat de Sleurzustersblog voor mij een mooie stok achter de deur was om vaker nieuwe dingen te doen, heb ik besloten om er nog een jaar aan vast te plakken! Ik zal niet overal over bloggen, want zoals ik al zei, viel het wekelijks bloggen me nogal tegen, maar de activiteiten die ik de moeite waard vind zal ik zeker met jullie delen!

Heb je tips voor aspirantsleurzusters?

Rosanne: Stel jezelf een doel. Als je een keer per week te veel vindt, kun je er ook een keer per maand van maken. Of je doet wel een keer per week, maar dan voor een paar maanden achter elkaar. Als je alleen maar denkt, ‘dat ga ik nog wel een keer doen’, gebeurt het meestal niet. En dat is toch jammer? O ja, en het hoeven niet alleen maar extreme dingen te zijn als bungeejumpen of parachutespringen. Kijk naar onze acties, soms zijn ze simpel, maar zorgen ze voor heel veel plezier!

op Tiengemeten

Nienke: Ik sluit me aan bij zuster Rosanne: jezelf een doel stellen helpt. Vooral als je, net als ik, van nature nogal een huismusje bent (en dat wat minder zou willen zijn). Een stok achter de deur kan dan heel fijn zijn. En wat ik in mijn geval ook heel erg fijn vond, was dat ik het samen met een lieve vriendin kon doen. Dat kan ik van harte aanbevelen 🙂 Trouwens, als jullie nog tips hebben, bijvoorbeeld voor ons medicijnkastje, dan horen we dat ook altijd graag hoor!

Wil je nog iets kwijt?

Rosanne: Ja! Ik vind het heel leuk dat we dit jaar een paar gastblogs hebben gehad van anderen. Daarvan mogen er meer komen!

Nienke: Ik wil bij deze graag iedereen die het afgelopen jaar met mij samen de sleur bestreden heeft van harte bedanken! Ik hoop het komende jaar nog veel meer avontuurlijke, bijzondere, muzikale, sportieve, creatieve, liefdadige, stoute, mooie, grootse, gezellige, waanzinnige dingen met jullie samen te mogen doen!

Hebben jullie in week 52 dan ook nog iets gedaan?

Ja natuurlijk, maar dat is nog work in progress (duurde iets langer dan verwacht). Hier alvast een voorproefje, binnenkort meer:

One thought on “Week 52: de Sleurzusters blikken terug

Reageer hier

