Rosanne yogaat

Het is alweer even 2016 en ook dit jaar zitten de Sleurzusters niet stil. Zo begon ik het jaar met wat rek-en-strekoefeningen: ik ging namelijk naar de yogales!

Misschien heb je het al eens gelezen, maar ik ben niet zo’n enorme sporter. Regelmatig kom ik op een punt waarop ik besluit dat ik mijn abonnement bij de sportschool moet opzeggen, óf nog een laatste poging moet wagen om wekelijks gebruik te maken van dat abonnement. Door omstandigheden (‘geen zin’ is best een omstandigheid, toch?) was ik alweer een tijdje niet geweest en weer op dit punt beland. Ik ging zoals altijd voor de laatste optie en waagde nog een poging.

Ik schreef me in voor een lesje bodyshape om 9.30 en stond lekker vroeg op, zodat mijn ontbijt een beetje verteerd kon worden voor ik daar moest gaan rondhupsen. Maar toen werd ik al gebeld: de les was afgezegd omdat de instructrice ziek was. Tot zover mijn goede poging, had ik kunnen denken.

Maar nee, ik was daadkrachtig en zocht gelijk of er nog een andere les was. Om 10.00 kon ik naar yoga. En dat was ik al heel lang van plan om eens te doen, ook vorig jaar al, dus het was duidelijk: ik ging naar yoga!

Bij de yogales heb ik een aantal dingen geleerd:

  • ik kan niet goed ontspannen (dat wist ik stiekem al, maar hier werd het weer even duidelijk). In verschillende poses moet je een aardige tijd blijven liggen en ook op het eind moet je nog een tijdje rustig blijven liggen en je op je ademhaling concentreren enzo. En dan denk ik de hele tijd: ok, hoelang duurt dit nog? Wat gaan we hierna doen? Lig ik wel goed? Zover voor ontspanning dus. (Wat trouwens niet betekent dat ik altijd actief ben; niets doen kan ik wel heel goed.)
  • ik heb een derde oog. En jij vast ook. Althans, volgens de instructrice. Dat oog zit tussen je wenkbrauwen in en kun je bijvoorbeeld masseren. Je kunt er helaas niets mee zien.
  • er is een heel goede reden waarom veel mensen hun eigen matje meenemen naar de yogales: zweetvoeten. Lekker als je met je hoofd voorover gebogen zit, met je neus net boven de mat, en heel lang zo moet blijven zitten.
  • ik ben niet superstijf. Heel veel oefeningen kon ik gewoon meedoen (we hoefden geen spagaten te doen of op ons hoofd te gaan staan ofzo, dus het viel ook best mee, maar toch).

Verder vond ik het niet zo heel erg leuk, maar ik kan best nog wel eens een andere les proberen. Er zijn miljoenen verschillende soorten yoga en er zijn natuurlijk ook allemaal verschillende soorten mensen die de les geven. Misschien was deze toch iets te zweverig voor mij en ga ik liever naar een les met maar twee ogen.

3 thoughts on “Rosanne yogaat

      • Haha, ik dacht eigenlijk dat je moeder bedoelde de allergie voor het zweverige. Ik ben ook nog steeds van plan om een keer te gaan yogaën. Bedankt voor de tips. Ik heb gelukkig al een eigen matje, met alleen mijn eigen zweetvoetengeur 🙂

        Like

Reageer hier

