Rosanne bewondert eekhoorns

Ooit in een verleden, toen ik een jaar of zestien was, was ik met mijn ouders, broertjes en een vriendin op vakantie. We waren in Zelhem en zaten in een huisje in het bos. Daar zouden misschien wel eekhoorns zitten, dachten wij. Die vakantie heb ik veel naar de bomen zitten staren, maar een eekhoorn heb ik niet gezien.

Een paar weken geleden was ik op Grasnapolsky, een festival waar ik vorig jaar ook was. Daar verbleef ik weer in een huisje tussen de bomen. Ik zat een beetje naar buiten te kijken en foto’s te maken van het uitzicht. Er kwam een vogel voorbij.

vogel

Ik zei: “Het zou helemaal mooi zijn als hier nu een eekhoorn voorbij kwam.”

En je gelooft het niet, maar daar kwam er gelijk één! Een echte eekhoorn, zo voor mijn neus (ja, met glas tussen ons in, maar toch, heel dichtbij). En later zag ik er nog meer, zelfs een keer drie tegelijk.

Ik was heel blij en kon er uren naar staren. Of er nou goede bandjes kwamen op het festival of niet, mijn weekend was geslaagd, want ik had eekhoorns gezien.

De anderen waren verbaasd over mijn enthousiasme en bestempelden me tot eekhoornfiel.

Weer anderen, waaraan ik dit achteraf vertelde, waren totaal niet onder de indruk. ‘Heb je die beesten nog nooit eerder gezien dan?’ Of: ‘Ik zag dagelijks eekhoorns uit het raam van mijn studentenkamer.’

Maar ik niet. Ik had ze – voor zover ik me kan herinneren – nooit in het wild gezien.

Ik was dus heel blij dat ik na zestien jaar wachten eindelijk eekhoorns in het wild zag. (En ze klommen in de bomen, sprongen zelfs van boom naar boom, knaagden aan een eikeltje, zaten achter elkaar aan en kwamen heel dichtbij. Beter kan gewoon niet!)

Ik werd gelijk een beetje paparazza: klik hier voor een mooi filmpje.

Reageer hier

