Rosanne ziet bloemetjes

Ja het is alweer even geleden dat ik hier schreef over mijn broodje. Inmiddels heb ik er nóg twee gebakken en heeft een muis ook mijn meel ontdekt. Maar natuurlijk heb ik ook nog meer dingen gedaan. Nog iets langer geleden bezocht ik namelijk de Keukenhof!

In dezelfde week als Nienke twee jaar geleden liep ik in 2017 bloemetjes te bewonderen. Het was helaas een iets minder zonnige dag dan toen, maar ik had gewoon lekker mijn winterjas aan en zo was het best te doen. Inmiddels kan ik me dat niet meer voorstellen, na deze tropische weken, maar het is dan ook al anderhalve maand geleden.

Het was in het paasweekend en mijn broertje uit Duitsland kwam een paar dagen naar Nederland met zijn vriendin. Zijn vriendin komt oorspronkelijk uit Brazilië en wilde dat bloemenfestijn weleens zien, evenals twee Duitse vrienden van haar die dat weekend in Amsterdam waren. Dus nodigden ze mijn ouders uit om een bezoekje aan de Keukenhof te brengen. Toen dat mij ter ore kwam, nodigde ik mezelf ook uit en uiteindelijk ging mijn andere broertje ook mee. Familie bijna compleet!

Het was dus niet alleen leuk om de bloemetjes te zien, maar ook om mijn ouders en broertjes te zien. Mijn ouders zie ik niet heel erg vaak, omdat zij zo ver weg wonen (al weet ik ook wel dat ik zelf degene ben die ver weg van hen is gaan wonen). En mijn broertje uit Duitsland zie ik nog minder vaak, omdat hij, inderdaad, in Duitsland woont. Da’s ook niet naast de deur (al ligt het er natuurlijk maar net aan hoe je dat bekijkt).

Ondanks het best wel gure weer was het toch heel erg druk. Het was Pasen, een mooie dag voor een uitstapje. Daarbij is de Keukenhof maar twee maanden per jaar open (die bollen bloeien niet het hele jaar door), dus iedereen moet het er in een korte tijd van nemen. Soms vond ik het wat vervelend dat er zoveel mensen voor mijn voeten liepen, maar verder vond ik het erg vermakelijk, deze showcase van het Nederlandse exportproduct.

Hier en daar een molen, overal Unox-worsten en stroopwafels te koop, een idyllisch bruggetje en een trekschuit; het was hier allemaal te vinden. En natuurlijk bloemen. Heel veel bloemen. Bolgewassen dus, voornamelijk tulpen. Sommige daarvan zijn heel bijzonder en vond ik echt heel erg mooi. Het park was ook mooi opgezet, met allerlei perkjes en paadjes en laantjes. Er was zelfs een stukje met het thema De Stijl.

Kijk zelf maar:

Uiteindelijk zag ik het zelfs als een vakantiedag en heb ik een magneet gekocht, die nu tussen mijn andere vakantietrofeeën hangt te pronken:

magneet

Mocht je nu ook heel graag al deze bloemenpracht willen zien, dan heb je pech, want het is weer afgelopen. Volgend jaar kun je wel weer, ergens tussen eind maart en eind mei. Veel plezier!

Reageer hier

