Week 45: Rosanne bakt veganistische taartjes

Ik was jarig en had zin om iets lekkers te maken, naast de gebruikelijke hummus en guacamole. Dat moest natuurlijk iets nieuws zijn en ik besloot dat het veganistische taart moest worden. Ik zocht bij De Groene Meisjes naar lekkere recepten en vond er twee die ik wel wilde uitproberen: de Vegan feesttaart en de Italiaanse citroentaart.

Zonder de gebruikelijke bakspullen als boter en eieren, maar met sojamelk, baking soda en appelmoes, ging ik aan de slag. Dit was het resultaat:

Taarten

Citroentaart

Zijn ze niet mooi? Maar bij eten gaat het natuurlijk voornamelijk om de smaak. Hoe was die?

Ik nam eerst een stukje citroentaart met plakje citroen; dat was bitter! Het ziet er leuk uit, zo’n citroenplakje bovenop, maar ik raad toch aan om dat achterwege te laten. Zonder dat plakje vond ik het namelijk wel een erg lekker taartje. Later at ik de taart met bosbessen en frambozen en die vond ik heerlijk! Ik heb er de volgende dag ook nog mee ontbeten, jammie.

Een vriendin vond dat de taart iets droger was dan ‘normale’ taart, verder heb ik er eigenlijk weinig over gehoord; ik was de rest van de avond meer bezig met wijntjes drinken en met mijn vrienden kletsen. Dus wat de algemene opinie is over de taartjes, weet ik eigenlijk niet zo goed, maar ik vond ze erg mooi en smakelijk!

One thought on “Week 45: Rosanne bakt veganistische taartjes

Reageer hier